maanantai 7. toukokuuta 2012

Ihan kikseissä

Olen juuri nyt ihan kikseissä, eli innoissani, kahdesta eri syystä. Ensinnäkin, ilmoittauduin viime viikolla avoimeen yliopistoon opiskelemaan liikuntalääketiedettä. Ajatus kutkutteli jo vuosi sitten, mutta annoin sen hautua hetken. Nyt tuntuu, että uppoutuminen anatomian ja fysiologian maailmaan on juuri se virike mitä kaipaan.

Perusopinnoissa käydään läpi sananmukaisesti ihan perusasioita, kuten elimistön toimintaa ja liikunnan ja ravinnon vaikutusta terveyteen. Perehdymme myös terveyskunnon mittaamiseen ja liikunnan turvallisuustekijöihin. Osa asioista on varmasti tuttuja, mutta olen aivan innoissani kun mietin, kuinka paljon uusia juttuja tulen oppimaan! Avoimessa voi jatkaa myös liikuntalääketieteen aineopintoihin, jos oikein innostuu.

Olen myös ihan muuten vaan innostunut opiskelusta nimenomaan yliopistossa, koska aiemmat päätutkintoni olen suorittanut ammattikorkeakoulussa ja Markkinointi-instituutissa. Avoimessa yliopistossa opiskelu onnistuu sitäpaitsi kivasti työn ohessa, liikuntalääketieteen kokopäiväopintoihin ei voi edes hakea ennen kuin aineopinnot on suoritettu avoimessa.


Toinen innostuksen aihe on ideani uudesta tuntikonseptista. Olen pikkuhiljaa koonnut palasia, joiden pohjalta voisi rakentaa hauskan, monipuolisen ja hieman erilaisen liikuntatunnin. Löysin tänään taas uuden hyvän jutun, jota ajattelin käyttää. Tunti-idea pohjautuu toiminnalliseen harjoitteluun, mutta en paljasta tässä vaiheessa enempää. Kerron kyllä, kun olen hionut ajatusta hieman pidemmälle.


Viime viikolla oli todella laiska meininki urheilun suhteen, johtuen vapusta ja muista kissanristiäisistä, mutta tänään menen pikästä aikaa tuurailemaan yhtä lihaskuntotuntia. Flunssakin on viimein kadonnut, aurinko paistaa, joten ei muuta kuin uuteen nousuun!

Viikko 18:

Ma: -
Ti: -
Ke: kiipeily / 1 h 45 min
To: -
Pe: -
La: -
Su: -

Liikuntaa yhteensä: 1 h 45 min